ПРОЕКТНА ТЕХНОЛОГІЯ: ОСНОВНІ
ЕТАПИ РОБОТИ
Аналіз різних підходів до класифікації етапів проектної діяльності показує,
що у проектній діяльності в цілому можна виділити три етапи:
І. Підготовчий
ІІ. Практико-виконавчий
ІІІ. Заключний
Розкриваючи
зміст етапів проектування можна визначити загальну технологію проектної
діяльності:
ЕТАПИ
|
ЗАВДАННЯ
|
ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ
|
ПІДГОТОВЧИЙ
|
Підготовка проекту.
Визначення теми і мети проекту
|
Учні: обговорення, пошук інформації.
Вчитель: заява задуму, мотивація, допомога у постановці завдань.
|
Планування проекту:
а) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів
представлення результатів;
б) встановлення критеріїв оцінки результату і процесу.
|
Учні: формулюють завдання і виробляють план дій.
Вчитель: коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.
|
ПРАКТИЧНО-
ВИКОНАВЧИЙ
|
Збір інформації (спостереження, робота з літературою, анкетування,
експеримент)
|
Учні: збирають інформацію.
Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю.
|
Аналіз інформації, формулювання висновків
|
Учні: аналізують інформацію.
Вчитель: коригує, спостерігає, радить.
|
Оформлення результатів діяльності
|
Учні: виконують технологічні операції, здійснюють самоконтроль.
Вчитель: контроль за якістю оформлення.
|
ЗАКЛЮЧНИЙ
|
Підготовка проекту до захисту. Подання і оцінка результатів (усний,
письмовий звіт та оцінка результатів і процесу дослідження за вчасно
встановленими критеріями). Презентація проекту. Захист проекту. Оцінка
проекту. Оголошення результатів.
|
Учні: готують проект до презентації та захисту, подають критерії оцінки,
презентують та захищають проект.
Вчитель: оцінює проект.
|
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ здійснена за умови
виконання формули проекту:
( ШІСТЬ „П”)
ПРОБЛЕМА ---- ПРОЕКТУВАННЯ
(ПЛАНУВАННЯ) ----ПОШУК (ІНФОРМАЦІЇ) ----ПРОДУКТ ---- ПРЕЗЕНТАЦІЯ ---- ПОРТФОЛІО
(ПРОЕКТНА ПАПКА)
Перед початком роботи над
проектами вчитель повинен знати не тільки етапи організації проектної діяльності,
але і класифікацію проектів
ОЗНАКА
|
ТИПИ ПРОЕКТІВ
|
За методом чи видом діяльності, домінуючим в проекті
|
Дослідницькі, творчі, пригодницькі, рольово-ігрові, практико-орієнтовні,
інформаційні
|
За видом координації проекту
|
Безпосередній (гнучкий, жорсткий), прихований (неявний, імітуючий)
учасника проекту
|
За характером контактів
|
Внутрішній (локальний), регіональний, міжнародний
|
За кількістю учасників
|
Персональний, парний, груповий
|
За часом проведення
|
Короткостроковий, довгостроковий, епізодичний
|
За змістовним аспектом проекту
|
Літературні, природничо-наукові, екологічні, мовні (лінгвістичні),
культурологічні (країнознавчі), рольово-ігрові, спортивні, географічні,
історичні, музичні.
|
|